Növekvő cégméret és a támogató folyamatok

Kis- és középvállalkozások számára sikeres növekedés esetén egyre nagyobb kihívást jelenthet az összes támogató folyamat ellátása napi alap üzleten felül, ezért megfontolandó bizonyos tevékenységek kiszervezése.

Az első tevékenység, amit ki szoktak szervezni, az a könyvelés. Alapvető, hogy egy megbízható és hozzáértő, kérdések esetén elérhető könyvelő iroda végezze a vállalkozás pénzügyeit. Második tevékenységi kör az IT és rendszergazdai tevékenység, ezeknél is jól jár, aki egy szakértő csapatra bízza a feladatok ellátását. Figyeljünk, hogy olyat válasszunk, akik kiszállást, helyben történő munkavégzést is vállalnak rendszeresen, hiszen előfordulhat, hogy a vállalkozás telephelyén kell megoldani bizonyos gondokat.

Sokan itt meg is állnak a kiszervezésben, pedig egy rátermett HR szolgáltató további sok terhet levesz a vezetők válláról a kisvállalkozásban is. A toborzás a leggyakoribb tevékenység, de a munkaerő megtartása és esetenként a leépítés is az ő feladatkörükbe tartozik.